Homenatge a Salvador Espriu (campanya catalana al món dels blocs)

22 de febrer 2010
S'ha obert una campanya per homenatjar els 25 anys de la mort de Salvador Espriu (facebook, bloc), i com no m'he decidit sumar-m'hi amb la poesia que més m'agrada d'ell, i que he referenciat molts cops "Assaig de càntic en el Temple" com no recitada per l'Ovidi Montllor.



Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella, tan salvatge terra,
i com m’agradaria allunyar-me’n,
nord enllà,
on diuen que la gent és neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç!
Aleshores, a la congregació, els germans dirien
desaprovant: “Com l’ocell que deixa el niu,
així l’home que se’n va del seu indret”,
mentre jo, ja ben lluny, em riuria
de la llei i de l’antiga saviesa
d’aquest meu àrid poble.
Però no he de seguir mai el meu somni
I em quedaré aquí fins a la mort.

Car sóc també molt covard i salvatge
i estimo a més amb un
desesperat dolor
aquesta meva pobra, bruta, trista, dissortada pàtria.

2 comentaris:

オテモヤン ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Aquests versos han estat molt reproduïts aquests dies. Senyal que has fet bona tria. :-)

Veig que a Orient també hi ha molt d'interès per Espriu... :-)

Gràcies per participar en l'homenatge!