ser català ... és car (I)

23 de febrer 2008
Divendres tarda, a la capital de província, després de sortir de la feina i abans d'anar a prendre una cervesa amb uns amics, vaig a pegar una volta per les llibreries. Buscant algun llibre interessant per llegir aquest mes, vaig una de les moltes llibreries que hi ha a la ciutat .... Vaig a la secció de llengua catalana, i sempre trobo els llibres de Sergi Pàmies o Ferrant Torrent. Però aquest mes prefereixo llegir alguna obra estrangera, i m'hi fixo amb el llibre escrit per Hugh Laurie (el doctor House), i em trobo amb 3 preus diferents, segons la versió de llibre. En llengua espanyola edició normal (18 €), edició butxaca (7.95 €) i en català normal (22 €).


És a dir que ser català i militar lingüísticament costa 4 € més, tampoc es troba l'edició de llibre de butxaca, ... m'agrada llegir, i més en la meva llengua, però una diferència tant gran de preu ... provoca que hague de renunciar al principi de militar lingüísticament i llegir-lo en castellà, si més no perquè no vaig trobar la seva versió original anglesa.